رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز هم با تاکید بر مراقبت خانواده ها از فرزندان برای پیشگیری از بروز حادثه در چهارشنبه آخر سال، از پدر و مادرها خواست تا به هیچ عنوان اجازه همراه داشتن ترقه و مواد آتش زا به کودکان خود ندهند.
کد خبر: ۷۲۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 18 March 2019

شناسایی نقاط پر خطر در شیراز 

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدهادی قانع، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این سازمان برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به خصوص برای چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت: راه‌اندازی کمپین ' نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک' راهکاری ملی برای افزایش مشارکت مردم و ممانعت از رقم خوردن حوادث مخاطره آمیز در این ایام است.
وی آماده ‌سازی دانش‌آموزان بیش از 60 مدرسه شیراز با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی را یادآور شد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از والدین می‌توانند با آموزش‌های لازم مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.
قانع با بیان اینکه هشت نقطه حادثه ‌خیر برای مدیریت رخدادهای چهارشنبه سوری، در این کلانشهر شناسایی شده است، گفت: با شناسایی این نقاط، نیروی انسانی و خودروهای مورد نیاز امداد و نجات و آتش‌نشانی در محل‌ها مستقر خواهند شد.
وی با تصریح اینکه اقدمات پیشگیرانه با توجه به تجربیات سال گذشته‌های گذشته و با هماهنگی دیگر دوایر ذیربط در دستور کار قرار دارد، افزود: ارتقای آگاهی شهروندان، مدیران، مدارس سطح شهر و گروه‌های هیجانی جامعه و همچنین آمادگی تمام ایستگاه‌های عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه ترقه ایمن یا بی خطر وجود ندارد، گفت: هر ماده انفجاری، بالقوه عامل خطر محسوب می شود و امکان دارد حوادث جبران ناپذیری را برای افراد به دنبال داشته باشد.
وی آسیب‌های ناشی از ترقه و سایر موادمحترقه را از تاثیر کوتاه یا درازمدت بر شنوایی تا سوختگی و آسیب به چشم و حتی مرگ عنوان و اضافه کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته یک‌هزار و 337 تماس با مرکز 125 آتش‌نشانی شیراز گرفته و براساس آن 68 ماموریت انجام شد.
قانع، ترقه‌های انفجاری را مهمترین عامل مخاطره آمیز در چهارشنبه آخر سال عنوان کرد و گفت: بیش از 80 آتش‌نشان داوطلب جمعه گذشته، در دوره باز آموزی برای ممانعت از بروز مخاطرات چهارشنبه پایان سال، شرکت داشتند.

حمل ترقه در کیف و جیب ممنوع 


رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز هم با تاکید بر مراقبت خانواده ها از فرزندان برای پیشگیری از بروز حادثه در چهارشنبه آخر سال، از پدر و مادرها خواست تا به هیچ عنوان اجازه همراه داشتن ترقه و مواد آتش زا به کودکان خود ندهند.

یس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز هم با تاکید بر مراقبت خانواده ها از فرزندان برای پیشگیری از بروز حادثه در چهارشنبه آخر سال، از پدر و مادرها خواست تا به هیچ عنوان اجازه همراه داشتن ترقه و مواد آتش زا به کودکان خود ندهند.
دکتر محمدعلی حقوقی آسیب پذیرترین افراد در این موارد را کودکان و نوجوانان عنوان کرد و هستند افزود: آمارها نشان می دهد که بدترین حوادث چهارشنبه آخر سال در مواردی بوده که افراد مواد آتش زا و منفجره را در جیب و یا کیف، به همراه داشته اند.
وی با تاکید بر پرهیز از آتش زدن هیزم و بوته در کنار خودرو و مواد قابل اشتعال، گفت: برای پیشگیری از بروز سانحه، به هیچ عنوان در هنگام نزدیک شدن به آتش، مایعات اشتعال زا به ویژه بنزین، تینر، الکل و مواد منفجره به همراه نداشته باشیم.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) ادامه داد: در صورتی که لباس گشاد بر تن داریم، لازم است از نزدیک شدن و پریدن از روی آتش خود داری کنیم که این مسئله در مورد بانوان حائز اهمیت بیشتری است.
حقوقی با بیان اینکه نگهداری مواد محترقه و منفجره شرایط خاصی نیاز دارد، گفت: بنابراین باید از قرار دادن این مواد در کنار حرارت ، هوای گرم، داخل جیب و حتی داخل ماشین خودداری کرد.
او توصیه کرد در این ایام پنجره های منازل و خودرو ها بسته باشد تا از ورود مواد آتش زا و لوازم آتش بازی پرتاب شده جلوگیری شود و برنامه های آتش بازی چهارشنبه آخر سال به صورت محدود، با مدیریت یک نفر، به دور از مواد اشتعال زا و در سطوح هموار انجام شود.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) توصیه کرد تا وسایل اطفای حریق در وسایل نقلیه و محل تفریح نیز در نظر گرفته شده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار